fbpx

در دوران بارداری ظاهری زیبا داشته باشید

بازگشت به بلاگ
دسته بندی: مقالات دیدگاه‌ها: 0 تاریخ ارسال: ۲۶ مهر ۱۳۹۴

در دوران بارداری ظاهری زیبا داشته باشید

در دوران بارداری ظاهری زیبا داشته باشید

عجیب نیست. خانم های باردار اغلب به دلیل گردش خون زیاد و تولید چربی بیشتر در پوست، دچار برافروختگی می شوند. تغییرات دیگری که بر روی پوست اتفاق می افتد شامل ملاسما، تغییرات رنگ پوست صورت، جوش های بیشتر، خارش های پوستی و استریا(ترک های بارداری) است. لوسیون ها یا مرطوب کننده ها می توانند خارش های پوست و ترک های بارداری را با اثرات نرم کنندگی، کاهش دهند.


ممکن است احساس کنید موهایتان ضخیم تر و پرپشت تر شده است. یکی از مزیت های هورمون های بارداری این است که شما در این دوران کمتر از از دوران قبلی، دچار ریزش مو می شوید. استفاده از محصولات مطمئن مو مثل رنگ موهای مطمئن موردی ندارد، البته ممکن است که پزشک شما توصیه کند که این کار را به سه ماهه ی دوم بارداری موکول کنید. بعد از زایمان، ریزش موهای شما بیش از حد معمول می شود که بعد از ۶ ماه باید به حالت اولیه برگردد.

در دوران بارداری ظاهری زیبا داشته باشید 2

در دوران بارداری ظاهری زیبا داشته باشید 3

پوست شما دچار تغییراتی شده و ممکن است نیاز داشته باشید با آرایش کردن، آن را زیباتر جلوه بدهید. اگر احساس خشکی در پوستتان دارید، از کرم پودرهای مایع استفاده کنید. اما اگر پوستتان چرب است، پنکک یا کرم پودرهای پودری را امتحان کنید. سعی کنید آرایشی سبک اما ماهرانه داشته باشید. حتما برچسب روی محصولات آرایشی را مطالعه کرده و از مصرف محصولات حاوی جیوه خودداری کنید. به هیچ وجه از زدن ضدآفتاب غافل نشوید. از ضدآفتاب های مینرال مخصوص این دوران حاوی زینک اکساید یا تیتانیوم دی اکساید استفاده کنید.


چون شما برای دو نفر غذا میل می کنید، پس روزانه به ۱۰۰ تا ۳۰۰ کالری نیاز دارید. سعی کنید که این میزان کالری مورد نیاز را از گروه های مختلف غذایی دریافت کنید: حبوبات، میوه ها و سبزیجات، گوشت و غلات، لبنیات. هرگز از صبحانه غافل نشوید و از میان وعده های سالم بین وعده های غذاییتان استفاده کنید. از غذاهایی که حاوی گوشت یا  تخم مرغ نیمه پخته هستند و یا ماهی های خاصی که دوز بالای جیوه دارند و غذاهای غیر پاستوریزه شده پرهیز کنید.

در دوران بارداری ظاهری زیبا داشته باشید 4

در دوران بارداری ظاهری زیبا داشته باشید 5

وقتی شما باردارید به میزان بیشتری اسید فولیک، کلسیم و آهن نیاز دارید. بهترین راه دریافت این مواد، از طریق مواد غذایی سالم است اما در عین حال به مکمل های غذایی طبق نظر پزشک هم نیازمندید. ویتامین های مکمل منابع مغذی هستند که نوزاد شما برای رشد به آن ها نیاز دارد.


آبرسانی منظم به بدن می تواند انرژی شما را در این دوران تنظیم کند. نوشیدن آب همچنین از آسیب های مثانه و یبوست پیشگیری می کند. میزان زیادی آب و مایعات بنوشید. انیستیتوی دارو توصیه کرده است که  روزانه ۱۲ لیوان آب بنوشید. منتظر تشنگی نباشید و مدام ازآب، آب میوه ها و نوشیدنی های غیرالکلی استفاده کنید.

در دوران بارداری ظاهری زیبا داشته باشید 6

در دوران بارداری ظاهری زیبا داشته باشید 7

به میزانی که نیاز دارید بخوابید. در سه ماهه ی اول بارداری به نظر می رسد که تمام طول شبانه روز نیاز به خواب دارید. اما رفته رفته در سه ماهه ی سوم بارداری، داشتن یک خواب خوب در طول شب هم برایتان سخت است. دفع ادرار مکرر، مشکلات قلبی و تنفسی، راحت نبودن به دلیل فرم بدن و حتی استرس، می تواند عواملی باشد که نگذارند شما خواب راحتی داشته باشید. سعی کنید روی شانه ی چپ خود بخوابید و از بالش پشت کمر و بین پاهایتان استفاده کنید. در طول روز نرمش و فعالیت داشته باشید مخصوصا عصرها. قبل از خواب نوشیدنی زیاد ننوشید.


تجویز دارو؟ حتما اول از پزشک سوال کنید. قبل از دستور پزشک هیچ دارویی را در این دوران مصرف نکنید. حتی داروهایی مثل  قرص های سرماخوردگی، آلرژی و مسکن های درد.

در دوران بارداری ظاهری زیبا داشته باشید 8

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشت به بلاگ